ILFORD vs TECCO znajdź i wybierz odpowiadające sobie papiery

Kilka miesięcy temu dzieliliśmy się informacją o współpracy marek Ilford i Tecco. Sytuacje  tą poprzedziły plotki o fatalnej sytuacji finansowej Ilforda. Podjęta współpraca pozwoliła rozszerzyć portfolio obydwu marek. Niestety nie uchroniło to Ilforda przed problemami. Szwajcarski oddział zajmujący się papierami do druku stanął na progu bankructwa. Trudno przewidzieć przyszłość  Ilforda, mamy nadzieję, że znajdzie solidnego inwestora.

Niemieckie Tecco nie straciło na szczęście nic. Co więcej, zyskało na sile i zwiększyło ofertę papierów. Mimo zapasów papieru Ilforda, pojawiła się wątpliwość, czy i jak długo będzie można korzystać z papierów tej marki. Chcącym bezpiecznie i bezboleśnie przejść przez ewentualną zmianę, marka Tecco przedstawiła listę kompatybilnych papierów. My postanowiliśmy uzupełnić ją o niezbędne komentarze

Zysk wynikły z całego zamieszania to poszerzenie ofert papierów Tecco o dwa ciekawe podłoża: Baryt Fibre Silk 310g i Smooth Pearl 310

 


Galerie Prestige Gold Fibre Silk 310gsm | GPGFS
vs.
TECCO:PHOTO BFS310 Baryt Fibre Silk

Ilford Gold Fibre Silk (wciąż dostępny w naszej ofercie) jest jednym z najpopularniejszych podłoży barytowych. Drobna faktura podłoża i wszystkie archiwalne i estetyczne cechy bawełnianych papierów barytowych przyczyniły się do stworzenia szerokiej grupy miłośników tego papieru. Mając to na uwadze, Tecco wprowadza pełną ofertę (od  arkuszy 10x15 po 1,5m role) podłoży tego typu.

Bliźniaczy papier pod marką Tecco nazywa się Baryt Fibre Silk (BFS310). Nazwa wydaje się bardziej oczywista opisując barytowe podłoże i budowę opartą o naturalne włókna bawełniane. W ofercie Tecco jest to już czwarty rodzaj  papieru barytowego!

 

ILFORD:Galerie Prestige Smooth Pearl 310gsm
vs.
TECCO:PHOTO SP310 Smooth Pearl


W tym przypadku równiez mamy do czynienia z bliźniakami. Tecco Smooth Pearl jest jednak delikatnie biekszy. Rozszerzenie oferty Tecco o ten papier jest korzystne, ponieważ brakowało w niej papieru typu RC, czyli standardowego podłoża perłowego o grmaturze większej niż 300g. Oczywiście był dotąd dostępny śiwtny luster PL295, lecz formalnie bie było to 300g. Formalnie więc mamy papier perłowy 310 gram. Jest to papier z powłoką żywiczną i polietylenowym podkładem.

Zaletą tego tyupu papierów (obok Pearl Gloss Super i Lustrów) jest uniwersalnośc zastosowań. Papier ten sprawdzi się równie dobrze na wystawie fotograficznej, co i w albymie rodzinnym.



Galerie Prestige Smooth Gloss 310gsm | GPSGP
vs.
TECCO:PHOTO PUW285 Glossy Ultra White


Czym może różnić się papier błyszczący od innego błyszczącego? Dość powszechnie uważa się, że różnicy brak. Nie jest to do końca prawda. Gdzie niewprawne oko nie znajdzie różnicy, tam po chwili wyraźnie widać, że papiery mogą różnić się intensywnością odbić światła, gładkością i jakością powłoki. Trudno tu wskazać zwycięzcę.

Mimo różnej gramatury, papiery mają podobną grubość i właściwości fotograficzne. Gramatura to bowiem ciężar a nie grubość papieru


 

Galerie Prestige Gold Mono Silk 270gsm | GPGMS
vs.
TECCO:PHOTO BTG300 Baryt Glossy


Praktycznie są to dwa różne papiery.  Zestawienie ich wynika nie z podobieństw a z przeznaczenia. Ilford Golf Mono Silk marketingowi określany jest jako podłoże do fotografii czarno białej. Jest to  jednak standardowy powlekany żywicznie papier. Lekko błyszczący i zbliżony wizualnie, lecz nie technicznie do Gold Fibre Silk.

Tecco z klasyczną szlachetną fakturą, barytowym powleczeniem i ogromnymi możliwościami reprodukcji tonów wydaje się trafniejszym wyborem w fotografii czarno białej. Szczególnie dla miłośników monochromii chcących uzyskać klasyczne wrażenie

TECCO BTG300:

 

ILFORD MONO SILK


GALERIE Prestige Lustre Duo Paper 280gsm | GPSLD
vs.
TECCO:PHOTO DS275 DUO Satin


Wybór jakościowych papierów fotograficznych o powłoce dwustronnej nie jest duży. Jeśli zawężamy wybór do powłok delikatnie satynowych lub perłowych, na placu boju zostaje jedynie wskazana para. Papiery praktycznie o tej samej budowie, gramaturze i przeznaczeniu.

Podłoża świetne do stworzenia materiału reklamowego lub albumu o małym nakładzie. Idealny fotografów chcących samodzielnie wydrukować swoje portfolio. Ilford o lekko wyraźniejszej perłowej powłoce. Tecco natomiast o fakturze delikatniejszej - drobnej perełki nazywanej też powłoką satynową. Nie sposób wskazać na lidera. Wybór pomiędzy nimi zależy jedynie od upodobań estetycznych.

GALERIE Prestige Gold Cotton Textured 330gsm | GPGCT
vs.
TECCO:PHOTO GB330 Gallery Board


 

GALERIE Prestige Gold Cotton Smooth 330gsm | GPGCS
vs.
TECCO:PHOTO PFR295 FineArt Rag


 

GALERIE Prestige Fine Art Smooth 220gsm | GPFAS
vs.
TECCO:PHOTO PFR200 DUO FineArt Rag

 

GALERIE Prestige Fine Art Textured 220gsm | GPFAT
vs.
TECCO:PHOTO PFR200 DUO FineArt Rag


 

GALERIE Prestige Fine Art Canvas 375gsm | GPSFAC
vs.
TECCO:PHOTO CNW340 Canvas Natural White

 

GALERIE Prestige Canvas Natural 340gsm | GPCN
vs.
TECCO:PHOTO CNW340 Canvas Natural White

 

GALERIE Premium Glossy Paper 270 gsm | IGPGP
vs.
TECCO:PHOTO PUW285 Ultra White

 

GALERIE Premium Lustre Paper 270 gsm | IGPLP
vs.
TECCO:PHOTO PL285 Luster

 

GALERIE Premium Heavyweight Matt 200 gsm | IGPHWM
vs.
TECCO:PHOTO PD190 DUO Matt