Solventowy debiut Tecco


Druk cyfrowy inkjet
Technologię najwyższej jakości, w której wykonywało się wydruki fotograficzne i kolekcjonerskie. W tej technologii wykonywało się też małe nakłady jakościowych wydruków reklamowych i wyższej jakości fototapety. W tej technologii wykonuje się te proofy czyli próbne wydruki symulujące wydruki które wykonamy w dużych ilościach w prostszej technologii

Niezwykłą zaletą tej technologii jest jakość, rozdzielczość i archiwalno galeryjna trwałość przy zastosowaniu urządzeń pigmentowych i dobrej jakości papieru.  Tusze na bazie widy i naturalne papiery gwarantują neutralność dla zdrowia. Galeryjne zastosowanie tagach druków wiąże się z tym, że nie zachodzi w nich proces toksyczny który szkodził by przebywającym w pomieszczeniu czy też niszczył sam papier. Wadą natomiast jest wyższy koszt idący w parze z jakością



Druk cyfrowy solventowy  i eco solventowy

Technologia wymagająca znacznie droższych maszyn ale o wiele mniej kosztowna w tuszu i papierze. Do niedawna oferująca jakość akceptowalną w masowej reklamie i zastosowaniach zewnętrznych. Rollupy, zewnętrzne banery czy też billboardy to było główne zastosowanie. Z niższymi kosztami niestety szła niższa jakość. Same zaś wydruki jak i proces ich produkcji wiązały się z koniecznością stosowania odpowiedniej wentylacji. Druki solventowe przeznaczone były bowiem głównie do zastosowań zewnętrznych. Winę za to ponosiły toksyczne składniki  tuszu parujące na zewnątrz


Podział więc był jasny. Zastosowania wewnętrzne druk inkjetowy a zewnętrzne i reklamowe i masowe – druk solventowy.  Sytuacja jednak uległa zmianie

Od niedawna wraz z nową generacją drukarek solventowych sytuacja uległa zmianie. Dziś już kolejna generacja maszyn solventowych Epsona zmienia rynek. Wraz z serią GS i S wielkoformatowych drukarek zmieniło się wszystko. Z uwagi na bez-niklowe tusze z serii Epson Ultrachrome GS i GSX znikła potrzeba stosowania specjalnie wentylowanych pomieszczeń do druku solventowego. Również sama szkodliwość wydruków i problem ze stosowaniem wewnętrznym odeszły w niepamięć. Nowe solventy aspirują dziś do produkcji fotograficznej a nawet artystycznej. Aktualnie topowa seria ploterów to Epson Sure Color S70. Oferuje bowiem aż 8 lub 10 tuszy składowych: CMY + Black + L Cyan + L Magenta + L Black + Orange + opcjonalnie White/Silver.


Jeśli tylko pozwala na to podłoże, jest to  układ pozwalający na osiągnięcie wyników zbliżonych do najlepszych maszyn graficznych jnkjet. Za tym przykładem idą inni producenci oferując maszyny nie tylko wydajne, lecz oferujące jakość zbliżoną do fotograficznej.

Tu jednak pojawia się wyrwa w rynku. Mało wymagający druk solventowy nie wymagał jakościowych mediów. Producenci promowani byli przez rynek za produkcję mediów ekonomicznych, stawiając na drugim planie ich jakość. Rozwój w stronę  rynku jakościowego wymaga jednak stosowania ambitniejszych mediów, które metoda złotego środka łączą niską cenę z wyższą jakością.

Tu pojawia się seria papierów Tecco LFP. Do jakościowego sukcesu potrzebne są trzy elementy. Umiejętność przygotowania do druku, odpowiednie zaplecze sprzętowe i zastosowanie podłoży adekwatnych dla zakładanej klasy druku. Jeśli więc zakładamy potrzebę osiągnięcia wysokiej klasy wydruków reklamowych, czy fotograficznych potrzebować będziemy do tego odpowiednich podłoży.

Gotowi na to wyzwanie chcielibyśmy zaprezentować Państwu debiut papierów solventowych w ofercie Centrum Papieru. Jako dystrybutor Papierów Tecco, chcieliśmy zaproponować serię Tecco LFP. Są to papiery przeznaczone do druku technologią solventową, a często i technologią Latexową promowaną przez HP. Szeroki wachlarz podłoży sprawdzi się  w druku ze starszej generacji tradycyjnymi maszynami solvenowymi, jak i wymagającymi maszynami nowej generacji. W obydwu przypadkach mamy możliwość osiągnięcia wyników wykorzystujących w stu procentach potencjał obsługiwanych maszyn.



Jeśli więc chcemy wyprzedzić konkurencję, stawiajmy na media markowe, zostawiając w tyle tanie azjatyckie produkty. Wybór mediów Tecco LFP jest szeroki

PPG230 i PHG230 

Podstawowe i uniwersalne papiery , które sprawdzą się w wielu zastosowaniach. Dla laika nie do odróżnienia od papierów fotograficznych w wyglądzie, grubości czy powłoce. Photo Pearl Gloss  PPG230  to odpowiednik satynowych podłoży fotograficznych. Photo High Gloss PHG230 to podobne podłoże dla miłośników papierów błyszczących. Dobrze wykonane wydruki oparte na tych papierach mogą bez kompleksów porównywać się z drukami fotograficznymi. Jednocześnie zachowując znacznie większa odporność na warunki zewnętrzne oraz niższy koszt

PSG145
Poster Semiglossy PSG145 to ekonomiczne podłoże o niższej gramaturze. Nie odstaje jednak od poprzedników jakością zadruku. Mniejsza gramatura predysponuje go do zastosowań plakatowych. Nie jest to jednak jedyna jego rola. Z uwagi na jakość i odporność na ścieranie, świetnie sprawdzi się w roli okładki książki, oprawy czy opakowania, bez potrzeby zwiększającego koszt i czasochłonnego laminowania.

RSB175 i BB140

To para do zadań specjalnych
Roll-Up Silverback RSB175 to wysokiej klasy materiał reklamowy do produkcji rollupów i banerów oraz innego rodzaju produktów reklamy wielkoformatowej. Srebrny i odbijający światło rewers podłoża gwarantuje nie przezierność. Dzięki temu nasz wydruk nawet mocno oświetlony od tyłu nie straci na jakości i czytelności. Jednocześnie pozwoli na osiągniecie wydruków pod względem jaskrawości, kontrastu i ogólnej jakości bliźniaczych z fotograficznymi. Otwiera to przed producentami rollupów, banerów czy np. standów targowych zupełnie nowe możliwości.
Blue back BB140 to również podłoże do zadań specjalnych specjalny niebieski rewers papieru gwarantuje nam, że przy naklejeniu nie grozi nam przebijanie obrazu z podłoża. Materiał wymyślony specjalnie do zastosowań billboardowych ale tez plakatowych. Sprawdzi się idealnie, kiedy nie jesteśmy w stanie określić czy podłoże na które będziemy naklejając wydruk jest czyste, równe , wiemy że zaklejać będziemy poprzednia warstwę plakatów. Delikatna satynowa faktura odróżnia to podłoże od prostych matowych kart wyróżniając nas na tle konkurencji.

CCF155 i BLG150

Ta para to zdecydowanie podłoża specjalistyczne. Crystal Clear Film CCF155 to folia przezroczysta do zadruku jakościowego. Błyszczące przezierne podłoże wraz z kontrastowymi, nasyconymi i pełnymi detali oraz intensywnej czerni wydrukami. Z pomocą drukarki o białym tuszu osiągnąć można bezkonkurencyjne efekty reklamowe o fotorealistycznej jakości, mimo przeziernego podłoża. Backlit Glossy BLG150 to poliestrowy materiał syntetyczny doi podświetleń. Typ podłoża znany z branży reklamowej, do podświetleń citylight i kasetonów.


CBM350 i CBS430
Płótno Canvas Bright Matt CBM350 to jasne matowe płótno, które sprawdzi się tak w reprodukcjach artystycznych, jak i w zastosowaniach reklamowych. Poliestrowo – bawełniany skład i drobne sploty w fakturze dają finalnie podłoże o wysokiej rozdzielczości  oferujące kontrastowe i bogate w detale wydruki. Płótno Canvas Bright Satin CBS430 różni się od poprzednika przede wszystkim bardziej błyszczącą powłoką. Dla miłośników płócien w takim stylu, zaletą może być też faktura sugerująca grubsze i wyraźniejsze sploty płótna.

CEM260 i CM380
Canvas Eco Matt CEM260 jako podłoże w pełni poliestrowe cechuje świetny stosunek jakości do ceny.  Świetnie sprawdzi się w produkcjach wielkonakładowych. Natomiast Canvas Matt CM380 to mieszane bawełniano poliestrowe podłoże o najwyższej gramaturze i grubości w ofercie Tecco. Duża grubość powoduje, że nada się równie dobrze do oprawy tradycyjnej, co do naklejania na podłoża. Wysoka gramatura gwarantuje trwałość i odporność na pękanie lub udarcia.

BH140 i SP180
Banner Hybrid BH140 to podłoże do tradycyjnych zastosowań solventowych. Mocne i odporne na udzieranie  podłoże syntetyczne sprawdzi się w zastosowaniach zewnętrznych, szczególnie w reklamie. Certyfikat niepalności M1 zwiększa zastosowanie podłoża o imprezy masowe i reklamę eventową. Synthetic Paper WR SP180 to podłoże o podobnym zastosowaniu. Mniejsza gramatura idzie w parze z powłoką naśladująca papier. Podłoże nie traci na odporności świetnie sprawdzi się w produkcji banerów, plakatów i prezentacji. Zdecydowanie polecane w reklamie zewnętrznej.

WPS170 i WPS170PP
To  podłoża bardzo poszukiwane na Polskim rynku. Wallpaper WPS170 to klasyczna tapeta do produkcji fototapet i tapet graficznych. Materiał oparty na włókninie pozwoli na zadruk wysokiej jakości. Przy tym naklejana jest jak tradycyjna tapeta. Wallpaper NW Smooth PrePasted WPS170PP jest spełnieniem marzeń firm usługowych i reklamowo eventowych. Utrzymując wysoką jakość wydruku, pozwala zaoferować podłoże montowane bez kleju. Wstępne podklejenie podłoża pozwala na szybki montaż na ścianie. Ułatwia to pracę, unikamy zabrudzeń i przyspieszamy cały proces montażu. Rozwiązanie idealne dla oferujących produkcję tapet na zamówienie. Wręcz wzorcowe rozwiązanie dla firm reklamowych wykonujących ścianki targowe, czy ekspozycję salonów sprzedaży. Pozwala na zadruk w technologiach solvent, latex i UV. Obydwa typy tapet posiadają wysoki stopień wodoodporności certyfikat niepalności B1. Z uwagi na zastosowanie wewnętrzne zaleca się zadruk bez-niklowy.

Jesteśmy gotowi na dynamiczne zmiany technologii. Wraz z nowymi podłożami Tecco, również solvent może zyskać na jakości,