Co mówi Twój tekst? Część I

 

Czasy składania podań i wszelkiego rodzaju pisemnych próśb na tzw. papierze kancelaryjnym (albo podaniowym, jeśli ktoś woli) bezpowrotnie minęły. Niezorientowanym przypominamy: to arkusze kartki w kratkę w formacie A3, które po złożeniu na pół dawały pożądany format A4. Może i miało to swój urok (choć w czasach obowiązywania tejże formy nikt się z pewnością nie zastanawiał nad jej urokiem, myśląc o skuteczności treści), ale jednak możliwość korzystania np. z papieru Imprime jest dużym udogodnieniem.

Dziś przekazujemy nasze petycje, korzystając z powszechności drukowania. Jest to tak naturalne jak używanie noża i widelca. Warto jednak zwrócić uwagę na porządkowanie tekstu, niezależnie od jego długości.

Przemawia za tym psychologia odbioru tekstu. Gdy odbiorca, nawet jeszcze nie czytając, co napisał nadawca, widzi uporządkowany tekst, automatycznie, nie zastanawiając się nad tym, jest do niego lepiej nastawiony. Dbałość nadawcy o porządek wydrukowanej treści świadczy zarówno o szacunku do czytającego, jak i o tym, że na tym, o czym pisze, mu zależy.
A przecież o to właśnie chodzi – aby odbiorca docenił, że jesteśmy zaangażowani w to, co mu przedstawiamy.

 


 

Zadzwoń     12 411 94 96
         
Napisz emaila     kontakt@CentrumPapieru.pl
         
Zamów online     www.CentrumPapieru.pl

 


Poznaj markę: Centrum Papieru