Firma Canon ogłosiła wprowadzenie na rynek pierwszych tego rodzaju drukarek wielkoformatowych imagePROGRAF GP-200, imagePROGRAF GP-300, imagePROGRAF GP-2000 i imagePROGRAF GP-4000 z fluorescencyjnym różowym atramentem jako kolorem uzupełniającym. Atrament ten zapewnia bogate w kolory, żywe obrazy, które są niezbędne podczas drukowania, na przykład, przyciągających wzrok materiałów reklamowych. Co więcej, 11-kolorowe modele 2000 i 4000 po raz pierwszy w historii firmy uzyskały certyfikat 99% pokrycia PANTONE.
Więcej o cechach nowych produktów:
- Wszystkie 4 modele to drukarki wielkoformatowe z termicznymi głowicami atramentowymi wykorzystującymi technologię Canon Bubblejet i rozdzielczością druku do 2400 × 1200 dpi (minimalna objętość kropli to 5 pl dla młodszych modeli i 4 pl dla starszych modeli).
- Szerokości druku GP-200 i GP-2000 to 24" (610 mm), GP-300 to 36" (914 mm), a GP-4000 to 44" (1118 mm). GP-2000 i GP-4000 występują dodatkowo wersji dwurolkowej, nazwa tych ploterów jest trochę zmodyfikowana i jest nazwana przez producenta jak: GP-2000DR, GP-4000DR.
- Modele GP-200 i GP-300 drukują w 6-kolorowej palecie LUCIA TD, obejmującej matową czerń, czerń fotograficzną, cyjan, magenta, żółty i fluorescencyjny róż. Zestaw startowy zawiera wkłady 90 ml. Następnie możesz kupić standardowy PFI-120 o pojemności 130 ml lub powiększony PFI-320 o 300 ml.
- Modele GP-2000 i GP-4000 drukują w 11-kolorowej palecie LUCIA PRO: czarny matowy, czarny fotograficzny, cyjan, magenta, żółty, szary, czerwony, pomarańczowy, zielony, fioletowy i fluorescencyjny róż. Jako materiały eksploatacyjne stosowane są standardowe wkłady PFI-2100 o pojemności 160 ml, powiększony PFI-2300 o 330 ml lub bardzo duży PFI-2700 o 700 ml. Zestaw startowy będzie zawierał 330 ml matowej czerni, a wszystkie pozostałe kolory po 160 ml.
- Łączność odbywa się przez USB, Ethernet i bezprzewodową sieć WI FI, a opcjonalny port USB umożliwia bezpośrednie drukowanie z dysków flash. Dysk twardy 500 GB jest zainstalowany do przechowywania plików.
- Urządzeniem można sterować za pomocą wbudowanego kolorowego wyświetlacza LCD, o przekątnej 3 cali dla modeli GP-200, GP-300 i 4,3 cala dla GP-2000, GP-4000.
Najwyraźniej nowe modele GP pojawiły się, aby zastąpić lub przynajmniej uzupełnić linię Canon imagePROGRAF PRO, która również zawierała dużą liczbę kolorów w palecie. Jedynie w przypadku PRO nacisk w reklamie położono na idealne odwzorowanie kolorów, co powinno zainteresować profesjonalnych fotografów i fotoartystów przy wykonywaniu reprodukcji. Ale w pierwszej reklamie GP marketerzy firmy Canon stawiają na jasność pastelową i neonową właściwą atramentowi fluorescencyjnemu. To przede wszystkim będzie miało znaczenie przy produkcji efektownych materiałów reklamowych.