Sytuacja na świecie nadal ma duży wpływ na dostawy produktów Koniki Minolty. Restrykcje związane z pandemią COVID-19 w Chinach oraz skutki wojny w Ukrainie wydłużają czas realizacji zamówień i zwiększają koszty w niemal każdej branży.
Obie japońskie fabryki Koniki Minolty w Tatsuno i Kofu w pełni wznowiły produkcję. Od tego czasu nieustannie pracują, aby zrealizować bieżące zamówienia w możliwie najszybszym czasie i zwiększyć zapasy. Dostawy tonerów do fabryki w Europie zostały wznowione w październiku (zakład Kofu) i listopadzie (zakład Tatsuno) 2021 r.
Konika Minolta posiada tonery do większości urządzeń biurowych A3 i A4. Jednak mimo dołożonych starań, są zmuszeni poinformować, że mają zaległości w dostawach tonerów czarno-białych dla niektórych modeli urządzeń bizhub (C3350i/C4050i/C3320i oraz C250i/C300i/C360i, C750i). Przewidują, że w drugiej połowie roku uda im się uzupełnić braki i dostosować poziom produkcji do potrzeb rynku.
Niedobory tonerów do urządzeń Koniki Minolty uzupełniane dzięki ciągłym dostawom z zakładów oraz zakupom od dostawców zewnętrznych. Według szacunków wyeliminowanie braków nastąpi do końca tego kwartału. W wyniku różnych działań na poziomie lokalnym i centralnym udało się je zredukować już o połowę.
W kwietniu wstrzymane zostały wszystkie dostawy morskie i lotnicze z Chin Wschodnich, co przyniesie konsekwencje w ciągu najbliższych miesięcy. Wznowienie produkcji w Szanghaju może nastąpić w maju, natomiast zakłady w Malezji i Donguang działają już w pełni. Mogą być jednak narażone na zamknięcie z powodu blokady i przez problemy z dostawą komponentów. - należy jednak pamiętać, że są to tylko przypuszczenia, ponieważ wznowienie działalności zależy wyłącznie od decyzji władz chińskich i ich postępowania w związku z kryzysem związanym z COVID-19.
W ramach środków zaradczych Konika Minolta planuje przyspieszenie produkcji w dotkniętych problemami zakładach (gdy tylko będą mogły zostać ponownie otwarte). Starają się również jak najszybciej potwierdzić dostawy drogą lotniczą. Na tym etapie nie mogą przewidzieć rozwoju sytuacji, ale będą informować o postępach na bieżąco.
Klientom i Partnerom Biznesowym przenoszą przeprasiny za wszelkie niedogodności wynikające z wydarzeń o globalnym charakterze. Jednocześnie Konika Minolta zapewnia, że robią wszystko co w ich mocy, by zminimalizować odczuwalne skutki kryzysu i liczą na to, że sytuacja w najbliższych miesiącach znacznie się poprawi, o czym będą informować na bieżąco.
Pełny komunikat od zespołu Koniki Minolty jest dostępny tutaj.