Do obejrzenia dla partnerów, ale również dla zaproszonych gości, dostępna była pełna gama urządzeń drukujących. Od drukarek biurowych, przez amatorskie drukarki fotograficzne, wielkoformatowe urządzenia do druku fotografii i kombajny robocze dla branży reklamowej.]
Tuż przy wejściu do sali prezentacyjnej natknąć się można było na Epson Stylus Pro 4900. Znane już wcześniej urządzenie z branży wydruków fotograficznych to swoisty most pomiędzy profesjonalnym drukiem fotografii w wielkim formacie a urządzeniem dla małego studia a nawet dla amatora z zacięciem.
Epson Stylus Pro 4900 dostępny jest jako maszyna demo do końca września w Centrum Papieru!
Niewątpliwą tendencją sezonu jest szersze wprowadzenie zewnętrznych źródeł zasilania w „butelkowany” tusz. Ta odpowiedź na azjatyckie przeróbki drukarek domowych, wydaje się bardzo dobrym ruchem. Wygląda na to, że w najbliższym czasie pod strzechy trafi więcej modeli z takim firmowym zasilaniem w oryginalny tusz Epsona.
W dziale rozwiązań dla architektów, czyli w wielkim formacie, uwagę zwrócił skaner Rowe, sprzężony z ploterem CADowskim Epson reColor SC-T5000.
Prędkość i jakość skanu zachwyca. Niewątpliwie w branży, gdzie liczy się dbałość o każdy detal , kropke i kreskę, taki tandem sprawdzi się idealnie
Epson to również narzędzia dla branż reklamowej. Rozłożone na podłodze wydruki, zadeptywane przez gości miały upewnić wszystkich o trwałości druku w wydaniu Epsona. To czym Seiko Epson różni jego technologia od popularnych maszyn solventowych, jest możliwość używania jej w pomieszczeniach zamkniętych, bez specjalnych wyciągów. Nie toksyczna i nie szkodliwa dla zdrowia technologia nie tylko ułatwia pracę, ale i zmniejsza koszty poprzez inne wymogi lokalowe. Wszystko to dzięki tuszowi Ultrachome GS2, gwarantującemu bezniklowe i bezzapachowe drukowanie.
W kolejnej sali zobaczyć można było liczne rozwiązania biurowe. Między innymi wielofunkcyjne urządzenia o dużej wydajności. Bardzo dobrą filozofią działania jest tworzenie przez Epsona tych urządzeń w kolorze szarym, to świetnie odróżnia je od czarnych rozwiązań atramentowych o mniejszej pojemności. Tu liczy się mniej reprodukcja fotograficzna a wydajność.
Ostatnią z ciekawostek były projektory. Od małych przenośnych, po większe. Zaprezentowano kilka stanowisk kina domowego, ale również projektory kinowe oraz projektory z optyką szerokokątną, nie wymagające dużych odległości od ekranu.
Jak zwykle, możemy być dumni, że Centrum Papieru ma tak wszechstronnego i solidnego partnera. Kolejne spotkanie ze sprzętem Epsona już za kilka dni na Photokinie w Kolonii. Po cichu liczymy na jakieś rewolucyjne nowości. Będziemy tam dla was i już za kilka dni spodziewajcie się raportu z Kolonii.